Monday, December 27, 2010

~Hidup sebagai Pelajar~Syok nya..

Kali ni nk 'story2' ttg zaman persekolah aku smpai zaman kegemilangan aku sebagai pelajar poli.




Aku sekolah rendah dkat SRK Jalan Gurney 2..SRK tu bukan stand for Shah Rukh Khan tau...
Masa aku sekolah rendah dulu, aku jadi pengawas..wow..pengawas kecik..eheheh..
Ada satu cerita ni..aku kan pengawas..jdi mmg tugas aku untuk menjaga kelas masa cikgu x da..
Nak dijadi kan cerita aku pn jaga la kelas budak drajah 5, aku darjah 6..senior tau..hehe
Bermula cerita, disebbkan nk tnjuk garang dan kuasa yang ada aku pn marah la diorg bising dengan mggunakan pembaris budak mana ntah..lepas tu aku pkul kt meja..patah pulak dia pnya pembaris...
Balik2 je..mak dia dah tunggu dekat pintu keluar..cuak la pulak..kantoi mematahkan pembaris orang lain..




Sekolah menengah aku bersekolah di SMKPT dan SMTDLM..msa sekolah menengah aku menjadi pengawas koperasi pula..jumpa ngan duit,duit,duit..dah la matematik lemah..boleh pulak jadi pegawas koperasi..tak ke pelik..dan yang pling best..aku dapat pegang kunci koperasi..rsa mcam dipercayai..
Masa sekolah di SMKPT dulu, aku selalu ponteng skolah..cikgu dia garang sagat..aku takut..bila tak boleh jawab dia cakap 'Rubbish, berserta lemparan buku ke lantai'..kalau korang cuak tak..dasyat..



Masa di SMTDLM pula..stu hari pn x pernah ponteng..sbb aku duduk di asrama..Bermula la hidup berdikari dan lebih menghargai kesusahan..masa kt SMTDLM pun aku takut juga dengan cikgu kimia..grang..x bawah fail kimia je, kena cubit sampai berpusing badan..dasyat! tp ada juga masa yang mengantuk kan..terutama masa fizik..tak faham apa2..cikgu tu dia macam syok sendiri je..tak pe la..da lepas pun..

           INSTITUSI

Lepas habis SPM, teringin nk masuk matrik tp tak cukup jumlah mata..tak pe la..bkan rezeki kot..jadi sekarang ni aku berada di PSIS..




Bermula cerita PSIS.. dapat course DSK..sgt ladies look..merekah tumit kaki kalau hari2 pkai heel..hehe
Hidup sebagai murid dgn pelajar adalah 2 dunia yang berbeza..kalau dulu..tak fikir bayak ttg tugasan..tp sekarang tugasan bertimbun2..tp adat la kn..bru la ada pengalaman bergelar pelajar..



Cita2 dulu nk jd pensyarah..wah besar angan2..pastu nk jdi officer..mgkin boleh kot..sekarang yang aku terfikir adalah menamatkan diploma dan dapat mennyambung 'degree'..pasti mak bangga..Amin

1 comment:

  1. hye akak!
    lame x update?
    saye pown pelajar di smtdlm. selamat berkenalan.

    ReplyDelete